Trening zimą – co trzeba ubrać

Zimowy trening

Odpowiedni ubiór na trening piłkarski zimą to absolutna podstawa. Rozgrzany organizm przebywający na chłodnym powietrzu narażony jest na przeziębienie. Ucierpieć mogą także nasze mięśnie i stawy. Co, oprócz standardowych piłkarskich akcesoriów, należy ubrać podczas treningu na świeżym powietrzu, co na zajęcia pod balonem, a co w hali? Podpowiadamy!

Trening pod balonem

Hala pneumatyczna, bo tak brzmi nazwa, którą określa się popularny “balon”, to miejsce, które wiele drużyn wynajmuje na swoje zimowe treningi. Niepodważalną zaletą takiej hali jest ochrona przed przenikliwym wiatrem. Nie zawsze jednak dmuchawy zainstalowane wewnątrz potrafią odpowiednio rozgrzać powietrze zgromadzone w hali. Na taki trening, bielizna termoaktywna jest obowiązkowym elementem ubioru, bowiem zapewnia ona utrzymanie ciepła i skutecznie odprowadza pot na zewnątrz. Mimo wszystko dobrze jest mieć ze sobą na wszelki wypadek szal termiczny, czapkę i rękawiczki.

Trening na boisku meczowym

Niezależnie czy gra się w klubie z wyższych klas rozgrywkowych, czy też w B-klasowej drużynie z małej miejscowości, część zajęć obowiązkowo należy przeprowadzić na pełnowymiarowym boisku. Zima potrafi wówczas dać się we znaki, niezależnie od tego, czy jest śnieżna i mroźna, czy tylko chłodna i deszczowa. Porywisty i przenikliwy wiatr zawsze potęguje uczucie zimna.

Koszulka termoaktywna z długim rękawem

Pierwszym, najbardziej istotnym elementem, jest koszulka termoaktywna, którą zawodnik nakłada bezpośrednio na ciało. Zimą dobrym rozwiązaniem jest taka z długim rękawem, ponieważ dodatkowo chroni ramiona przed uczuciem chłodu. Dopiero na nią piłkarz ubiera kolejne warstwy, które przygotuje sztab. Czasem tylko koszulkę treningową, niekiedy bluzy oraz oczywiście plastrony w jaskrawych kolorach – one najbardziej przydatne są w trakcie zespołowych gierek, gdy podzielony zespół rywalizuje między sobą. Obok utrzymywania ciepła koszulka termoaktywna ma jeszcze jedną bardzo istotną właściwość. Jest nią odprowadzanie wilgoci, aby organizm przez nią się nie wychładzał.

Termoaktywne spodnie

Podobne zadanie spełniają termoaktywne legginsy, które także chronią przed chłodem i pozwalają na odprowadzanie potu na zewnątrz. Również ubierane są bezpośrednio na ciało. Jeśli na treningu zawodnik ubiera getry, a nie wszyscy na to się decydują, zamiast długich legginsów warto założyć termoaktywne shorty pod treningowe spodenki.

Szal termiczny

Aby chronić szyję i gardło, piłkarze decydują się na ubranie zakładanego przez głowę szala termicznego lub ocieplacza. Podsunięty w górę może także chronić usta oraz nos. Tego typu szale są produkowane w uniwersalnych rozmiarach, ale dobrze dopasowują się do kształtu szyi. Niektóre z modeli posiadają także pasek ściągający, którym można regulować kształt tego elementu.

Czapka i rękawiczki

Z oczywistych względów warto ubrać na głowę czapkę, a na dłonie rękawiczki. Nie będą one wadzić podczas treningu, a duża część temperatury “ucieka” właśnie przez te części ciała. Z łatwością znajdziemy produkty wykonane z cienkich termoaktywnych materiałów.

Trening w hali

Zajęcia przeprowadzane w klasycznych halach pozwalają na grę w najbardziej komfortowych warunkach. Nie trzeba zakładać ubrań utrzymujących ciepło, co jest szczególnie ważne wśród dzieci, o których zdrowie należy dbać. Minusem treningu w hali jest brak możliwości odwzorowania sytuacji, które mają miejsce na zwykłym boisku. Trzeba pamiętać, aby wychodząc z treningu na świeże powietrze ubrać się na tyle ciepło, aby nie przeziębić się już po zakończonych zajęciach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.